'

Kariéra v prodeji kuchyní

Mé jméno je Martin Šimánek

a jsem projektový specialista kuchyní SIKO
Mým cílem je být výjimkou z pravidla Kdo neumí, ten učí.

 

Martine, byl jsi předtím prodejce kuchyní, že ano? Řekni nám, jak jsi se k prodeji kuchyní vůbec dostal? Jak dlouho jsi tento sortiment prodával? A jak dlouho z toho v SIKO?

Začalo to už na střední škole, vystudoval jsem obor nábytkářství. Bavilo mě technické kreslení, ale i praxe v truhlárně… Hned po škole jsem nastoupil jako montážník do prodejny nábytku, a pak přišla příležitost stát se prodejcem v renomovaném kuchyňském studiu. Kdo by tu šanci nevyužil?

Celý rozhovor ...

Martin Šimánek - interní lektor prodeje kuchyní v SIKO KOUPELNY & KUCHYNĚ

SIKO v číslech

4 500 kuchyní/rok
To je 370 kuchyní měsíčně!

Počet námi realizovaných kuchyní.

37 v České republice
a 15 na Slovensku.

To je počet našich kuchyňářů.

Tisíce položek

Aktuální stavy našich skladů.

50 typů kuchyní

Počet nabízených typů kuchyní.

11 schůzek měsíčně

Naši kuchyňáři jsou tu pro vás. Průměrně uskuteční každá pobočka 11 schůzek za měsíc.


Rozhovor s Martinem Šimánkem

Mým cílem je být výjimkou z pravidla Kdo neumí, ten učí.
Mé jméno je Martin Šimánek a jsem projektový specialista kuchyní SIKO.

Martine, byl jsi předtím prodejce kuchyní, že ano? Řekni nám, jak jsi se k prodeji kuchyní vůbec dostal? Jak dlouho jsi tento sortiment prodával? A jak dlouho z toho v SIKO?

Martin Šimánek Začalo to už na střední škole, vystudoval jsem obor nábytkářství. Bavilo mě technické kreslení, ale i praxe v truhlárně… Hned po škole jsem nastoupil jako montážník do prodejny nábytku, a pak přišla příležitost stát se prodejcem v renomovaném kuchyňském studiu. Kdo by tu šanci nevyužil?
Všechno jsem se učil od prvopočátku – obsáhlý sortiment, pravidla návrhu kuchyňské linky i umění prodejního servisu… Vyplatilo se. Před třemi lety přišla další velká příležitost – stát se prodejcem kuchyní v SIKO. Po dvou letech jsem se vypracoval až na lektora. A tento rok jsem se stal projektovým specialistou. Mám teď možnost své zkušenosti nejen předávat dál, ale podílet se na i rozvoji našich profesionálních kuchyňských studií.

Takže jsi byl již zkušený prodejce, když jsi se k nám hlásil. Čím tě zaujalo SIKO, že sis vybral právě tuto firmu?

Ano, měl jsem již profesní zkušenosti. Prošel jsem dvěma konkurenčními kuchyňskými studii, bohužel s rutinní a stereotypní prací, nikam jsem se neposouval, stál jsem na prahu vyhoření. A potřeboval výraznou změnu. SIKO mě nadchlo právě postojem ke svým zaměstnancům: možností rozvoje jejich dovedností a kariérního posunu. To byla hozená rukavice. Rozhodl jsem se ji zvednout, a nelituji! Oslovilo mě, že SIKO je česká rodinná firma, navíc s unikátním konceptem prodeje – spojení sortimentu koupelen, kuchyní a dveří pod jednou střechou. Zákazníci tady najdou vše potřebné pro koupelny, kuchyně, potažmo vybavení celého interiéru, včetně služeb na klíč.

Jak bys charakterizoval práci prodejce kuchyní, třeba pro nové uchazeče, co je na této pozici zajímavého?

Martin Šimánek Jsem denně v přímém kontaktu se zákazníky, vnímám jejich potřeby a očekávání, která od nové kuchyně mají. Podle toho navrhuji a doporučuji řešení šité na míru. Jsem vlastně i tak trochu designérem, grafikem. Jako prodejce kuchyní musím ovládat grafický program, abych mohl se zákazníkem připravit návrh nové kuchyně, potřebuji rozumět i konstrukci nábytku a operativně řešit technické náležitosti s tím spojené.
Jsem profesionál, odborník, kterému musí zákazník důvěřovat. Je to tedy především o navazování a budování vztahů se zákazníky. Na své práci miluju její různorodost: komunikuji jak s běžným maloobchodním zákazníkem, tak s velkoobchodním partnerem, výjimkou nejsou ani jednání se zástupci velkých developerských firem ohledně vybavení celých projektů.
Navíc mám možnost se zúčastňovat i pohovorů s novými uchazeči o místo prodejce. To je místo, které fakt dobře znám a vím, o čem tahle práce je. A koho do našeho prodejního týmu hledáme? Toho, kdo má představivost, je kreativní a umí srozumitelně komunikovat, je vstřícný, ochotný i trpělivý a umí naslouchat přáním a potřebám zákazníků. To je důležité! Praxe v oboru je jen výhodou.
Jednoduše mám možnost se neustále učit, makat na sobě a rozvíjet své dovednosti. A to mě baví!

A nyní jsi, Martine, spíše takový trenér než prodejce, že? Takový „přítel na telefonu“ pro kuchyňáře? Co ještě máš na starosti? Řekni nám něco o své nové pozici projektového specialisty.

Martin Šimánek Snažím se být s kolegy, kteří potřebují radu, s něčím pomoci, hlavně v osobním kontaktu. Nejen na telefonu. A to jsou především naši nováčci. Je důležité, aby nebyli, jak se říká, hozeni do vody, ale aby měli podporu a věděli, že jsme tým. Pravidelně jezdím na naše pobočky (v Táboře, Čimelicích, Humpolci a Jihlavě), ale i na všechny ostatní pobočky, kde máme kuchyňské studio. Hodně času trávím na svých domovských pobočkách, v Praze na Zličíně a na Černém Mostě, kde s realizačním týmem Jardy Vačkáře vylepšujeme pracovní nástroje prodejců, všeobecně podporujeme naše studia v jejich práci či pomáháme vzniku nových studií v ČR. Z vlastní zkušenosti vím, že takovou podporu jsem nikde jinde nedostal a jako nováček bych přesně tohle ocenil nejvíce.

A ještě mě napadá taková otázka na tělo… Koupil by sis SIKO kuchyni domů?

Jasně, už ji plánuji. S rodinou právě zařizuji vlastní bydlení, a tak je nová kuchyně od SIKO jasná volba. Velmi dobře znám kvalitu našich kuchyní, sám je zákazníkům doporučuji a prodávám. Kdybych o ní nebyl přesvědčen, nemohl bych svoji práci dělat dobře. Zákazník tohle pozná.
Navíc díky výhodným zaměstnaneckým benefitům mám možnost si kuchyni u nás, v Siku, pořídit za výbornou cenu. Jdu do toho!